Julblommor

 
En amaryllis och en julstjärna var allt juligt i blomväg i hemmet innan tjejerna stängde butiken och kom hem på julaftonens eftermiddag. Hade förberett korvtråget med mossa,  nu fick jag mina Gaultheria som jag önskat och några Brillant star som de sparat åt mej. Pryder nu matsalsbordet. Där sitter vi länge så här års när vi får vara hemma lite.
 
 
Mossa och kottar , inga blommor men de pryder ändå sin plats i matsalsfönstret.
 
 
Fin julbukett fick jag av mina flickor !
 
 
Hos Kristus statyn står det vita tulpaner och lärkkvistar. Det är ju tack vare Dig Jesus som vi firar Jul!!
 
 
Under granen blev det tomt igen.
Hoppas Du som tittar in, har haft och fortsätter att ha, en fin julhelg ! Det betyder ju väldigt olika saker för oss alla , men att vi kan prioritera det som betyder något. Jag har som vanligt inte hunnit sånt som jag borde ha gjort ,det är många som jag skulle hälsat på eller ringt. Antar att det är flera som känner så , men imorgon är en ny dag,  med nya möjligheter.
Allt gott!!
Charlotte
(Tack tjejer för fin julklapp!!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0