Mellandagar

 
Nu är en av årets jobbigaste dagar avklarad, det är alltid jätterörigt i butiken och i ALLA utrymmen bakom. Sista dagarna innan jul är det så mycket att göra och så stressigt och så långa arbetsdagar att man bara hinner och orkar det som MÅSTE göras. Allt annat får vänta.Så den 27:de är det alltid bud att ringa som man inte fått tag i mottagaren, många är bortresta , fel adresser, fel telefonnummer osv.. och oändligt mycket städning.  Till nyår ska det dessutom göras vårfint (!) i butiken. Vårlökar och våriga blommor, det är väl fint men jag tycker det är för tidigt, jag firar fortfarande jul, men så har det varit och så ska det tydligenen vara. Jag tycker det är underbart att ta in vårlökar när vi städar bort julen vid tjugonda Knut. Julgransplundring är roligt att ha för både stora och små. Det är så bråttom med allt nu för tiden (ja, jag vet,jag låter som en gnälltant, men det står jag för) julen ska firas i advent och slängas ut senast till nyår.
Inte hos oss , advent är väntan på julen, granen och allt annat tas in typ dagen före julafton och då börjar vårt julfirande. Jag har alltid älskat vårt hem extra mycket så här års. Kvällarna är underbara när man kan sitta i lugn och ro med granen tänd och levande ljus som sällskap. Julefrid. 
Annars pågår planeringen inför nyårsfirandet för fullt här hemma , vi blir många runt matbordet!!! Ska bli roligt.
Nu rear vi ALLT julpynt och de julblommor som är kvar och så laddar vi för ett lite glittrigt nyår!!!  Tulpanbuketter och annat nyårsfint ska produceras , så det blir full fart som vanligt.
Ha det bra och tack för att Du tittade in!
Charlotte
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0