Här sitter jag...

 
...när jag bloggar , (ja alltså precis brevid det här fönstret) om jag beställer snittblommor till butiken hemifrån, eller får en stund över att läsa blomster och inredningsbloggar. Den tunga kandilabern i fönstret kommer från en grossist som tyvärr inte finns kvar. Just den här hade vi till försälning under den mindre roliga tid vi tillbringade i baracken , i december är det tio år sedan huset brann.
Det var några riktikt jobbiga år där men ju äldre man blir så vet man att livet hela tiden går vidare och man får göra det bästa av de omständigheter man befinner sig i. Det är någon som sagt ; " det viktigaste är inte hur man har det , utan hur man tar det."  Ja, jag vet , detta är ju en blomsterblogg , ser du asparagusen i fönstret, en underbar krukväxt, graciöst och mjukt växtsätt, vattnas sällan eftersom den har rejäla knölar på rötterna för vattenlagring. Kan bli hur stor och hur gammal som helst!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0