Sophora och ärtor

 
Sophoran (uttalas sofora) är en riktig trendig växt, den är ju inte alls ny men har blivit väldigt inne i bloggvärlden har jag noterat. Lätt att ha men får INTE glömmas bort när det gäller vattningen. Det säger sig ju nästan självt när man ser de små, små bladen. Inte heller vill den stå så här mörkt i vinter men mina fönster är så lortiga så jag kan inte fota där.Så nu vet ni det!!
 
En annan av mina favisar som ju har hängt med i massor av år är Ärtor på tråd,  Senecio rowleyanus. De här var så kraftiga och härligt frodiga, bra på båge så att man kan fortsätta linda upp dem lite, de växer ju iväg ordentligt. Här kan man ju gärna springa förbi med vattenkannan ibland eftersom de ska ha rejält med vatten när man vattnar sen kan det gärna gå typ två veckor innan de får vatten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0