Orkideer

 
Mina orkideer växer lite som dom vill , det tycker jag om och därför får de aldrig några pinnar, i naturen är det ju ingen som går och binder upp dem på pinnar, där tar de stöd mot nåt som finns tillhands, denna grenen har lagt sej på en lampa och nu ser det ut som om den skulle vilja krypa ut genom fönstret.
 
Den här orkideen kom en tant tillbaka med för ett halvår sedan, den var inte bra tyckte hon, hon fick sina pengar tillbaka och jag fick med mej den hem. Jag tycker den är bra!!!!
 
En liten Dendrobium från förra hösten, den har blommat flera gånger och nu är det dags igen, två nya stänglar!!
Jag har mina orkideer ljust, vattnar väldigt sällan, men när jag gör det får de rejält, nästan aldrig någon näring, stackarna, måste bli bättring där, ingen kan ju leva på enbart vatten. Det är ju så att om de får svälta lite blommar de för att överleva. Så inte för mycket pysslande är bara bra. Passar mej eftersom jag grejar med  blommor och växter sex dagar i veckan  så att dutta med växterna hemma (har ganska många) är inte det första jag gör när jag kommer hem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0