Sommar

 
Har tidigare berättat att jag alltid spara några penseer för att ha att plocka lite av, men de små älsklingarn är rätt duktiga på att spara sej själva lite här och där.
 
 
Till och med längst in under den stora järneken hittade jag en, den syntes helt plötsligt när busken klippts ner. Livskraft.
 
 
Äntligen får pelargonerna lite sol som de längtat efter.
 
 
 
 
Tydligen är det fler som uppskattar jordgubbsplantorna.
 
 
Utanför ramarna frodas lite av varje. Ganska vildvuxet med andra ord.
 
 
Allt i pallkragarna är inte levande men lite charmigt ändå.
 
 
Nu mognar björnbären så sakteliga, den godaste lite äldre taggiga busken försvann i ett byggprojekt för ett tag sen men denna taggfria är också god men inte riktigt i samma klass. Björnbären är perfekta att styckfrysa för att sedan 
ha som dekoration till bakverk och desserter.
Underbart att få ha några timmar att njuta hemma i trädgården men i eftermiddag måste jag åka och jobba. Måste kolla av alla brudblommor som jag beställt.Hoppas Du har tid att njuta lite i solen! Jag älskar augustidagar när vinden rasslar lite mjukt i träden och man bara kan blunda och lyssna. Rofyllt och underbart.
Charlotte 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0