Dagens snittblommor

 
De allra ljuvligaste ranunklerna, står framme för att öppna sig,imorgon ska de smycka en kista.
 
 
De vackraste franska piontulpanerna, ska ge längd i samma arbete som ranunklerna.
 
 
En specialsort som vi hittade hos Gustafssons idag.
 
 
Hortensior är ju bara så vackert, så härliga skiftningar.
 
 
Jag bara älskar årstidsväxlingar, naturens variationsystem, så enkelt att hela tiden få omväxling hemma, billigt blir det, lätt är det och fort går det. Jag har olika vaser och krukor för olika årstider, de skiftar i färg,struktur,osv. Betyder ju mycket att helheten blir rätt. Tycker om att använda mina gamla grejer som har följt med länge och kanske använda dem på nya sätt, sen blandas det ju hela tiden upp med något nytt som var svårt att motstå.
 
 
Allium hör till en av mina absoluta vårfavoriter. Åh, ja vill ha!!!! (1 har följt med hem)
De här vaserna är också favoriter.
 
 
 
Helleborus
Skönhet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0