Äntligen Maj

 
Lite fina snittblommor fick följa med hem igår kväll.
Scillan bor nu hos pappa.
 
 
Lite jobb utomhus på fm. fick det bli. Visar när det är färdigt.
Mest varit mormor annars idag.
 
 
Lite bilder från trädgården idag.
 
 
Det har börjat växa
 
 
inte bara i rabatten
 
 
överallt växer det äntligen. Campanulan som en gång för många är sedan var en krukväxt trängs nu med kirskålen om platsen. Den är så fin när den blommar. Det är så underbart med allt som har överlevt vintern.
 
 
en av alla överblommade kruklökar jag grävt ner.
Läste nånstans att i Stockholm kunde man lämna in sina överblommade lökar
för återplantering. Helt perfekt! Vi är ju tokiga som bara slänger och slänger.
 
 
De här små älsklingarna kommer så försiktigt varje vår för att efter jag städat undan lite fjolårs skräp breda ut sej så mycket som bara går. Söta är de och gamla, ändå lika fräscha varje vår - fantastiskt.
 
 
Till och med Trafik har lagt bort vinterjackan.
 
 
 
Solglitter
 
Hoppas på en sommar med bad.
Nu har vi underbara veckor framför oss, hoppas Du har tid att njuta lite.
Tack för att Du tittade hit.
Charlotte
 
 

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Hej eller kanske är det God natt !

Jag har skrapat lite till ikväll.
Men skåpet blir nog jätte fint när det är klart.

Kul att du tittade in till mig !:)
Tack för din hälsning. :)

Vilka härliga bilder. Så fint drt är nu framöver.
Snart blommar även äppelträden .

Jag ska komma in till ert fina butik här framöver.;)
Det tar sig här....så då blir det ju roligare handla när man vet hur det blir.

Ha en fin fortsättning på veckan! Sirpa :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0